Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

Společnost Intersport ČR s.r.o. se sídlem Praha 4, Na Strži 1702/65, PSČ 140 62, IČO: 256 70 816, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 59835 (dále jen „prodávající“) zveřejňuje zejména s odvoláním na § 1751 odst. 1 a § 1810 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), a na zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, následující všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“).

1.       Úvodní ustanovení, sdělení před uzavřením smlouvy

1.1     Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti a/nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a jinou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího (dále jen „kupní smlouva“) a dále též postup při nezávazné rezervaci zboží prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese http://eshop.intersport.cz/ (dále jen „internetový obchod“).

1.2     Internetový obchod obsahuje zejména seznam zboží nabízeného prodávajícím k prodeji, označení a hlavní charakteristiky (vlastnosti) zboží a ceny jednotlivého nabízeného zboží. Data ohledně dostupnosti nabízeného zboží uveřejněná v internetovém obchodě jsou aktualizována 1x (jedenkrát) za 24 hodin.

1.3     Veškeré nabídky zboží umístěné v internetovém obchodě jsou nezávazné a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

1.4     Ceny za nabízené zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty. K ceně za nabízené zboží nejsou účtovány žádné další poplatky za balení s výjimkou nákladů na dodání zboží dle bodu 3.2 těchto obchodních podmínek ohledně dopravného a doběrečného. Ceny za nabízené zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Cena za nabízené zboží, resp. kupní cena za zboží, je hrazena kupujícím způsobem dle volby kupujícího učiněné v objednávce v souladu s bodem 4.3 těchto obchodních podmínek. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu, jakékoli poplatky či jinou obdobnou platbu před převzetím zboží kupujícím, s výjimkou ujednání dle bodu  4.3 písm. a. a b. těchto obchodních podmínek (bezhotovostní platby v rámci objednávky).

1.5     Obchodní podmínky tvoří nedílnou součást kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce. Provedením objednávky, případně rezervace, kupující uznává obsah těchto obchodních podmínek a prohlašuje, že se s nimi seznámil.

1.6     Ujednání odchylná od obchodních podmínek lze sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek. V případě kupní smlouvy se nejedná o smlouvu, jejímž předmětem je opakované plnění, ani o smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou.

1.7     Práva kupujícího z vadného plnění, jakož i práva ze záruky za jakost související s kupní smlouvou, se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Tato práva kupujícího jsou blíže specifikována v článku 6. těchto obchodních podmínek a v reklamačním řádu prodávajícího.

1.8     Kupující (spotřebitel) má právo odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 (čtrnácti) dnů od převzetí zboží. Právo kupujícího (spotřebitele) na odstoupení od kupní smlouvy je blíže specifikováno v článku 5. těchto obchodních podmínek. V případě odstoupení kupujícího (spotřebitele) od kupní smlouvy, nese kupující (spotřebitel) náklady spojené s vrácením zboží. Součástí těchto obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

1.9     Náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (tj. náklady za internetové připojení, náklady za telefonní hovory apod. závisí na podmínkách operátora (cenách dodavatele), jehož služeb kupující využívá; prodávající si neúčtuje žádné další poplatky).

1.10   Na základě těchto obchodních podmínek není kupujícímu poskytováno plnění digitálního obsahu (v případě kupní smlouvy se nejedná o smlouvu o dodání digitálního obsahu dle ustanovení § 1837 písm. l) občanského zákoníku).

1.11   Prodávající je oprávněn znění obchodních podmínek kdykoli měnit či doplňovat. Obchodní podmínky platí vždy ve znění uvedeném v internetovém obchodě v den odeslání elektronické objednávky kupujícím.

1.12   Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná.

1.13   Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

1.14   Mimosoudní vyřizování stížností kupujících (spotřebitelů) zajišťuje prodávající prostřednictvím adresy elektronické pošty: eshop@intersport.cz. Informaci ohledně vyřízení, resp. posouzení stížnosti kupujícího zašle prodávající na adresu elektronické pošty, z níž byla stížnost prodávajícímu odeslána. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů upravuje též článek 9. těchto obchodních podmínek.

1.15   Živnostenskou kontrolu ve vztahu k podnikání prodávajícího provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

2.       Uzavření kupní smlouvy

2.1     Prostřednictvím internetového obchodu je kupujícímu umožněno učinit vůči prodávajícímu 2 rozdílné druhy sdělení:

a.     závaznou elektronickou objednávku, která je návrhem kupní smlouvy (dále jen „objednávka“), nebo

b.     nezávaznou rezervaci, která není návrhem kupní smlouvy (dále jen „rezervace“).

Předmětem kupní smlouvy jsou pouze položky výslovně uvedené v objednávce (dále jen „zboží“).

2.2     Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář internetového obchodu (dále jen „formulář“). Formulář obsahuje zejména údaje o objednávaném zboží, o kupní ceně, určení způsobu dodání zboží (určení provozovny prodávajícího pro osobní převzetí zboží kupujícím nebo doručením zboží na adresu uvedenou kupujícím) a kontaktní údaje kupujícího.

2.3     Před odesláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které kupující do formuláře vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do formuláře. Podmínkou platnosti objednávky je řádné a úplné vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí. Po odeslání objednávky již údaje uvedené v objednávce nelze měnit. Prodávající není schopen ani oprávněn ověřovat správnost údajů uvedených kupujícím v objednávce. Údaje uvedené kupujícím v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.

2.4     Odesláním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s reklamačním řádem prodávajícího a s těmito obchodními podmínkami platnými v den odeslání objednávky a vyslovuje jak s reklamačním řádem, tak s  obchodními podmínkami, svůj bezvýhradný souhlas.

2.5     Odesláním objednávky kupující zároveň vyjadřuje svůj výslovný souhlas s použitím prostředků komunikace na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití prostředků komunikace na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory apod.) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

2.6     Odeslanou objednávkou je kupující neodvolatelně vázán.

2.7     Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení objednávky kupujícímu potvrdí prostřednictvím elektronické pošty, a to zasláním oznámení na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce (dále jen „oznámení o obdržení objednávky“).

2.8     Prodávající je v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny apod.) oprávněn požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně nebo telefonicky). Odmítne-li kupující objednávku požadovaným způsobem potvrdit, k objednávce se nepřihlíží.

2.9     Potvrzení obsahu objednávky zašle prodávající kupujícímu prostřednictvím elektronické pošty na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce, a to nejpozději do 24 (dvaceti čtyř) hodin od okamžiku odeslání oznámení o obdržení objednávky (dále jen „potvrzení objednávky“). Lhůta dle předchozí věty může být ze strany prodávajícího prodloužena, jestliže zpoždění je způsobeno vyšší mocí, nebo jinými ze strany prodávajícího nezaviněnými okolnostmi; o této skutečnosti bude kupující vyrozuměn. Prodávající si vyhrazuje právo objednávku nepřijmout a potvrzení objednávky kupujícímu nezaslat – o tom bude kupující ve lhůtě dle tohoto bodu vyrozuměn prostřednictvím elektronické pošty na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce; v takovém případě se k objednávce nepřihlíží.

2.10   Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím je uzavřena okamžikem doručení potvrzení objednávky kupujícímu.

2.11   Nebude-li kupujícím objednávané zboží dostupné, bude kupující ve lhůtě dle bodu 2.9 těchto obchodních podmínek o této skutečnosti informován (dále jen „oznámení o nedostupnosti zboží“), příp. mu bude zaslána doplňující informace, kdy bude dané zboží opětovně dostupné, v jaké provozovně prodávajícího je zboží dostupné, příp. informace o možnosti objednání jiného, srovnatelného zboží apod. (dále jen „dodatečná informace“).

2.12   Okamžikem doručení oznámení o nedostupnosti zboží se objednávka kupujícího stává neúčinnou.

2.13   V případě zájmu o koupi zboží za podmínek uvedených v dodatečné informaci, učiní kupující novou objednávku postupem dle bodu 2.2 a násl. těchto obchodních podmínek.

2.14   Odeslání rezervace nepředstavuje návrh na uzavření kupní smlouvy, nýbrž nezávaznou poptávku vůči prodávajícímu. Na základě rezervace potvrzené prodávajícím umožní prodávající zájemci v průběhu následujících 48 (čtyřicetiosmi) hodin od potvrzení rezervace ve zvolené provozovně prodávajícího nezávaznou osobní prohlídku poptávaného zboží a jeho případné zakoupení přímo v provozovně prodávajícího; v takovém případě se na koupi zboží zakoupeného přímo v provozovně prodávajícího ustanovení o koupi zboží v internetovém obchodě dle těchto obchodních podmínek neuplatní (nejedná se o koupi zboží prostřednictvím internetového obchodu). V případě, že rezervované zboží nebude z jakýchkoliv důvodů ve zvolené provozovně prodávajícího ve lhůtě dle předchozí věty k dispozici (skladem), nevzniká zájemci vůči prodávajícímu žádný nárok, a to ani nárok na náhradu škody.  

2.15   Provedení rezervace nezakládá mezi prodávajícím a kupujícím žádná vzájemná práva ani povinnosti.

2.16   Body 2.2, 2.3, 2.7, 2.8, 2.9, 2.11 a 2.12 těchto obchodních podmínek se užijí přiměřeně i pro rezervaci.

3.       Dodání zboží

3.1     Kupující je oprávněn zvolit v objednávce jednu z následujících možností dodání zboží:

a.     doručení zboží na jakoukoliv platnou adresu na území České republiky prostřednictvím dopravce dle nabídky prodávajícího; nebo

b.     osobní převzetí v jakékoliv z provozoven prodávajícího, ve které je zboží v okamžiku uskutečnění objednávky skladem (dále jen „zvolená provozovna prodávajícího“).

Místem plnění je kupujícím v objednávce zvolené místo dodání či osobního převzetí zboží.

3.2     Pokud kupující v objednávce zvolil doručení zboží na jím zvolenou adresu, zajistí prodávající doručení zboží prostřednictvím smluvního dopravce po celé České republice. Náklady spojené s expedicí a dodáním zboží se rozlišují dle celkové výše objednávky a zvolených služeb následovně:

a.     v případě doručování zboží, jehož kupní cena nedosahuje částku ve výši 2.000,- Kč, činí dopravné 99,- Kč (slovy: devadesát devět korun českých) (dále jen „dopravné“), a to vedle kupní ceny za zboží;

kupující je povinen uhradit dopravné společně s úhradou kupní ceny za zboží jedním ze způsobů uvedených v bodu 4.3 těchto obchodních podmínek;

b.     v případě doručování zboží na dobírku je kupující povinen uhradit prodávajícímu vedle dopravného též doběrečné ve výši 30,- Kč (slovy: třicet korun českých) (dále jen „doběrečné“);

kupující je povinen uhradit doběrečné společně s úhradou kupní ceny za zboží a dopravného jedním ze způsobů uvedených v bodu 4.3 těchto obchodních podmínek;

c.     v případě doručování zboží, jehož kupní cena činí nejméně částku ve výši 2.000,- Kč, zašle prodávající kupujícímu zboží zdarma (kupující není povinen hradit dopravné ani případné doběrečné).

3.3     V případě, že kupující zvolil v objednávce osobní převzetí zboží ve zvolené provozovně prodávajícího, je kupující povinen vyzvednout zboží, ohledně něhož je kupujícímu doručeno potvrzení objednávky, ve zvolené provozovně prodávajícího, a to ve lhůtě pro převzetí zboží.

Pokud nebylo mezi prodávajícím a kupujícím písemně sjednáno jinak, činí lhůta pro převzetí zboží 5 dnů a začíná běžet od okamžiku odeslání potvrzení objednávky kupujícímu, které bylo zasláno prodávajícím na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce (dále jen „lhůta pro převzetí zboží“); v případě, že kupní cena za zboží byla kupujícím uhrazena již před převzetím zboží (tj. bezhotovostně v rámci objednávky), činí lhůta pro převzetí zboží 15 dnů.

3.4     Nevyzvedne-li si kupující zboží ve zvolené provozovně prodávajícího ve lhůtě pro převzetí zboží, kupní smlouva uzavřená mezi kupujícím a prodávajícím se od počátku ruší, resp. prodávající odstupuje od kupní smlouvy s účinky k okamžiku marného uplynutí lhůty pro převzetí zboží, s čímž kupující vyjadřuje svůj výslovný souhlas.

3.5     V případě, že kupující zvolil v objednávce doručení zboží prostřednictvím dopravce, předá prodávající zboží dopravci k zajištění jeho dopravy na adresu určenou kupujícím v objednávce. Kupující je povinen zboží od dopravce při dodání převzít.

3.6     Kupující je povinen zboží při jeho převzetí řádně a důkladně prohlédnout a zkontrolovat, zejména zkontrolovat, zda zboží odpovídá jím učiněné objednávce. V případě, že kupující shledá na zboží vadu nebo shledá jiný rozpor s kupní smlouvou, je povinen tuto skutečnost bez zbytečného odkladu oznámit prodávajícímu nebo dopravci.

3.7     Cyklistická kola a sjezdové lyže může kupující převzít pouze ve zvolené provozovně prodávajícího (prodávající na takové zboží neposkytuje službu doručení zboží prostřednictvím smluvního dopravce).

3.8     Prodávající nenese žádnou odpovědnost v případě, že z důvodu způsobeného vyšší mocí nebo z důvodu jiných, ze strany prodávajícího nezaviněných okolností, není dopravce schopen předat kupujícímu zboží způsobem zvoleným kupujícím v objednávce. O tom bude kupující bez zbytečného odkladu vyrozuměn. V takovém případě povinnost prodávajícího dodat zboží prostřednictvím smluvního dopravce zaniká a kupující není oprávněn požadovat po prodávajícím náhradu škody ani jinou sankci. Prodávající je též za podmínek uvedených v tomto bodě oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.

3.9     V případě, že zboží není kupujícímu doručeno ani do 14 dnů ode dne doručení potvrzení objednávky kupujícímu, aniž by uplynutí takové lhůty bylo částečně či zcela zapříčiněno důvody na straně kupujícího, je kupující oprávněn od kupní smlouvy odstoupit způsobem uvedeným v těchto obchodních podmínkách.

4.       Kupní cena a platební podmínky

4.1     Ceny za nabízené zboží uvedené v internetovém obchodě jsou platné k okamžiku odeslání objednávky. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu, jakékoli poplatky či jinou obdobnou platbu, s výjimkou ujednání dle bodu 3.2 těchto obchodních podmínek ohledně dopravného a doběrečného. Potvrzením objednávky se cena za nabízené zboží stává kupní cenou za zboží.

4.2     Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo ke zboží až do úplného zaplacení kupní ceny kupujícím.

4.3     Kupní cenu za zboží dle kupní smlouvy a případné dopravné a doběrečné uhradí kupující prodávajícímu jedním z následujících způsobů:

a.     bezhotovostně platební kartou prostřednictvím rozhraní internetového obchodu (platební brána PayU); nebo

b.     bezhotovostně bankovním převodem prostřednictvím rozhraní internetového obchodu (platební brána PayU); nebo

c.     v hotovosti na dobírku při převzetí zboží v místě určeném kupujícím v objednávce; nebo

d.     bezhotovostně platební kartou při převzetí zboží v místě určeném kupující v objednávce; nebo

e.     v hotovosti při převzetí zboží ve zvolené provozovně prodávajícího; nebo

f.      bezhotovostně platební kartou při převzetí zboží ve zvolené provozovně prodávajícího.

4.4     Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

4.5     Ohledně zaplacení kupní ceny obdrží kupující doklad o zaplacení, který bude obsahovat veškeré náležitosti stanovené právními předpisy (dále jen „doklad o zaplacení“). Doklad o zaplacení je zároveň i potvrzením o uzavření kupní smlouvy ve smyslu § 1822 odst. 2 a § 1827 odst. 2 občanského zákoníku. Na žádost kupujícího vydá, resp. poskytne, prodávající ve zvolené provozovně prodávajícího kupujícímu znění kupní smlouvy (tj. znění objednávky a potvrzení objednávky) a znění obchodních podmínek v textové podobě.

4.6     Neobdrží-li kupující při převzetí zboží samostatný dokument ohledně záruky na zboží, slouží doklad o zaplacení zároveň i jako případný záruční list.

4.7     Případné slevy z ceny za nabízené zboží, resp. z kupní ceny za zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu, nelze vzájemně kombinovat. Jakékoliv slevy z ceny za nabízené zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu platí pouze do jejich odvolání prodávajícím.

4.8     Ceny označené slovem „místo“ jsou doporučené ceny dodavatelů v době uvedení zboží na trh.

5.       Odstoupení od kupní smlouvy

5.1     Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případě, že z důvodu způsobeného vyšší mocí nebo z důvodu jiných, ze strany prodávajícího nezaviněných okolností (dále jen „prodávajícím nezaviněná okolnost“), není schopen předat kupujícímu zboží způsobem zvoleným kupujícím v objednávce. Nastane-li prodávajícím nezaviněná okolnost, zašle prodávající kupujícímu odstoupení od kupní smlouvy prostřednictvím elektronické pošty na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce, a to bez zbytečného odkladu poté, co se o prodávajícím nezaviněné okolnosti dozví.

5.2     Kupující bere na vědomí, že dle § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:

a.     o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,

b.     o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,

c.     o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zboží,

d.     o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky, pokud kupující porušil jejich původní obal,

e.     o dodávce novin, periodik nebo časopisů.

5.3     V případě rezervace, která představuje nezávaznou poptávku vůči prodávajícímu, má kupující možnost zjistit dostupnost poptávaného zboží v provozovně prodávajícího a zboží si ve zvolené provozovně prodávajícího rezervovat pro možný budoucí nákup. V tomto případě nedochází k uzavření kupní smlouvy s použitím prostředků komunikace na dálku, jelikož kupující má možnost si zboží ve zvolené provozovně prodávajícího prohlédnout a případně následně zakoupit za osobní přítomnosti stran. V tomto případě nevzniká kupujícímu právo na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu dle bodu 5.4 těchto obchodních podmínek.

5.4     Nejedná-li se o případ uvedený v bodu 5.2 a/nebo 5.3 těchto obchodních podmínek anebo o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, je kupující (spotřebitel) v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, a to i bez uvedení důvodu, do 14 (čtrnácti) dnů ode dne následujícího po dni, kdy kupující (spotřebitel) převezme zboží.

5.5     Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí kupující (spotřebitel) o svém odstoupení od kupní smlouvy informovat prodávajícího formou jednostranného právního jednání – oznámení. Odstoupení od kupní smlouvy (oznámení) musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v bodu 5.4 těchto obchodních podmínek, a to buď osobně v jakékoliv provozovně prodávajícího nebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu prodávajícího pro doručování nebo prostřednictvím elektronické pošty na adresu elektronické pošty prodávajícího, jak jsou tyto adresy uvedeny v bodu 10.12 těchto obchodních podmínek.

5.6     Pro odstoupení od kupní smlouvy je kupující (spotřebitel) oprávněn, nikoli povinen, využít vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy poskytovaný prodávajícím, jež je dostupný na adrese http://eshop.intersport.cz/files/pro_clanky /odstoupeni_od_kupni_smlouvy_vzorovy_formular.pdf , tj. je umístěn v internetovém obchodě (dále jen „vzorový formulář pro odstoupení“). Využije-li kupující (spotřebitel) možnost odstoupit od kupní smlouvy elektronickým odesláním vzorového formuláře pro odstoupení, potvrdí prodávající kupujícímu (spotřebiteli) bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 24 (dvacetičtyř) hodin od odeslání formuláře kupujícím (spotřebitelem), přijetí oznámení kupujícího (spotřebitele) o odstoupení od kupní smlouvy, a to zasláním potvrzení prostřednictvím elektronické pošty na adresu elektronické pošty kupujícího (spotřebitele) uvedenou v oznámení o odstoupení od kupní smlouvy.

5.7     Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy, postačí, aby kupující (spotřebitel) odeslal oznámení o odstoupení od kupní smlouvy anebo uplatnil odstoupení od kupní smlouvy v  provozovně prodávajícího před uplynutím lhůty uvedené v bodu 5.4 těchto obchodních podmínek.

5.8     V případě odstoupení kupujícího (spotřebitele) od kupní smlouvy dle bodů 5.4 a 5.5 těchto obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Kupující (spotřebitel) je povinen předložit, resp. předat, prodávajícímu doklad o zaplacení a vrátit prodávajícímu zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 (čtrnácti) dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od kupní smlouvy (tj. k prokazatelnému odeslání oznámení o odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu dle bodu 5.5 těchto obchodních podmínek), a to buď předložením dokladu o zaplacení a předáním zboží pověřenému zaměstnanci prodávajícího v provozovně prodávajícího anebo zasláním zboží, včetně dokladu o zaplacení, prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu prodávajícího pro doručování uvedenou v bodu 10.12 těchto obchodních podmínek. Zvolí-li kupující (spotřebitel) pro vrácení zboží služeb provozovatele poštovních služeb, lhůta dle tohoto bodu se považuje za zachovanou, pokud kupující (spotřebitel) zašle prodávajícímu zboží, včetně dokladu o zaplacení, před uplynutím dané lhůty. Zboží bude zpět zasláno formou tzv. obyčejné zásilky. Dobírky nebudou prodávajícím přijímány!

5.9     Prodávající není povinen vrátit kupujícímu (spotřebiteli) kupní cenu za zboží dříve, než mu kupující (spotřebitel) předá zboží nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

5.10   Zboží musí být prodávajícímu vráceno nepoškozené, čisté, úplné, ve stavu a hodnotě, v jakém kupující (spotřebitel) zboží převzal, včetně veškeré případné dokumentace, a je-li to možné, v původním obalu (dále jen „stav zboží“). Společně se zbožím je kupující povinen předat prodávajícímu též doklad o zaplacení.

5.11   Kupující (spotřebitel) odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti (dále jen „náhrada za snížení hodnoty zboží“).

5.12   Odstoupí-li kupující (spotřebitel) od kupní smlouvy, nese kupující (spotřebitel) náklady spojené s vrácením zboží prodávajícímu.

5.13   Nejpozději do 5 (pěti) kalendářních dnů ode dne, kdy prodávající převezme zboží od kupujícího (spotřebitele), resp. mu bude doručena zásilka se zbožím, přezkoumá prodávající stav zboží, zejména za účelem zjištění, zda není vrácené zboží poškozeno (dále jen „lhůta pro přezkoumání zboží“).

5.14   Prodávající vrátí kupujícímu (spotřebiteli) kupní cenu za zboží po odečtení případných nákladů prodávajícího spojených s vrácením zboží nejpozději do 5 (pěti) kalendářních dnů od skončení lhůty pro přezkoumání zboží dle bodu 5.13 těchto obchodních podmínek, a to dle volby kupujícího (spotřebitele) učiněné v oznámení o odstoupení od kupní smlouvy, buď převodem na účet, jehož číslo uvede kupující (spotřebitel) v oznámení o odstoupení od kupní smlouvy, nebo v hotovosti v provozovně prodávajícího. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit kupujícímu (spotřebiteli) kupní cenu za zboží v hotovosti již při vrácení zboží kupujícím (spotřebitelem) prodávajícímu v provozovně prodávajícího, v níž kupující (spotřebitel) osobně vrátil prodávajícímu zboží.

5.15   Prodávající vrátí kupujícímu (spotřebiteli) kupní cenu za zboží nejpozději do 14 (čtrnácti) dnů od odstoupení kupujícího (spotřebitele) od kupní smlouvy, s přihlédnutím ke lhůtě pro přezkoumání zboží dle bodu 5.13 a ke lhůtě dle bodu 5.14 těchto obchodních podmínek, pokud bylo zboží prodávajícímu řádně vráceno v souladu s bodem 5.8 těchto obchodních podmínek.

5.16   Pokud zboží vrácené kupujícím (spotřebitelem) nebude odpovídat stavu zboží dle bodu 5.10 těchto obchodních podmínek, zejména bude poškozeno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu (spotřebiteli) nárok na náhradu škody poškozením zboží mu vzniklé a/nebo na úhradu náhrady za snížení hodnoty zboží. Nárok na zaplacení vzniklé škody a/nebo náhrady za snížení hodnoty zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího (spotřebitele) na vrácení kupní ceny za zboží. Stejně tak případné náklady na vrácení zboží dle bodu 5.14 těchto obchodních podmínek je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího (spotřebitele) na vrácení kupní ceny za zboží.

6.       Práva z vadného plnění, práva ze záruky za jakost

6.1     Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění a práv ze záruky za jakost se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními §2099 až 2117 a §2161 až 2174 občanského zákoníku) a reklamačním řádem prodávajícího.

6.2     Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží nemá při převzetí vady, zejména, že v době, kdy kupující zboží převzal,

a.     má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží na základě reklamy jimi prováděné,

b.     se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,

c.     zboží odpovídá jakosti nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

d.     zboží je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a

e.     zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

6.3     Projeví-li se vady zboží v průběhu 6 (šesti) měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí zboží.

6.4     Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 24 (dvaceti čtyř) měsíců od převzetí. Toto ustanovení se neuplatní zejména při opotřebení zboží způsobeném jeho obvyklým užíváním.

6.5     Nemá-li zboží vlastnosti uvedené v bodu 6.2 těchto obchodních podmínek, může kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od kupní smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující právo od kupní smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu (spotřebiteli) působilo značné potíže.

6.6     Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

6.7     Práva z vadného plnění a/nebo práva ze záruky za jakost je kupující oprávněn uplatnit buď prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu prodávajícího pro doručování nebo v jakékoliv provozovně prodávajícího.

6.8     Zobrazovací zařízení kupujícího (např. displej počítače, tabletu, mobilního telefonu apod.) nemusí podávat věrné barvy zboží zobrazovaného v internetovém obchodě (zobrazované barvy se mohou oproti skutečným barvám zboží lišit). Prodávající nenese žádnou odpovědnost za zkreslení podání barev zboží zapříčiněné zobrazovacím zařízením kupujícího.

7.       Zasílání obchodních sdělení, ochrana osobních údajů

7.1     Kupujícímu budou zasílány na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce, resp. na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v rezervaci, informace týkající se a/nebo související se zbožím nabízeným prodávajícím v internetovém obchodě, se službami či se závodem prodávajícího a/nebo obdobná obchodní sdělení (marketingové nabídky) prodávajícího a/nebo jiného subjektu z koncernu INTERSPORT (dále jen „obchodní sdělení“) pouze, vysloví-li kupující v objednávce nebo v rezervaci svůj souhlas se zasíláním těchto informací a obchodních sdělení. Souhlas kupujícího se zasíláním informací a obchodních sdělení dle předchozí věty tohoto bodu není podmínkou, která by podmiňovala či znemožňovala uzavření kupní smlouvy.

7.2     Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována v souladu  se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

7.3     Souhlasem vyjádřeným v objednávce kupující:

a.     souhlasí se zpracováním následujících osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, adresa elektronické pošty (e-mail) a telefonní číslo (dále jen „osobní údaje“);

b.     souhlasí se zpracováním osobních údajů v souvislosti s realizací práv a povinností z kupní smlouvy a/nebo v souvislosti s kupní smlouvou; udělí-li kupující souhlas se zasíláním informací a obchodních sdělení dle bodu 7.1 těchto obchodních podmínek, vysloví tak zároveň svůj souhlas se zpracováním osobních údajů i za účelem zasílání informací a obchodních sdělení;

c.     bere na vědomí, že je povinen uvádět své osobní údaje vždy správně, úplně a pravdivě;

d.     potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou pravdivé a že své osobní údaje poskytuje dobrovolně;

e.     potvrzuje, že si je vědom, že svůj souhlas se zpracováním osobních údajů může kdykoli bezplatně odvolat, a to písemným oznámením doručeným na adresu prodávajícího uvedenou v bodu 10.12 těchto obchodních podmínek;

f.      bere na vědomí a souhlasí, že zpracováním osobních údajů může prodávající pověřit třetí osobu jakožto zpracovatele; osobní údaje nebudou prodávajícím sdělovány třetím osobám kromě těch, které se podílejí na zpracování a na vyřízení objednávky nebo rezervace, a to pouze v nezbytně nutném rozsahu;

g.     bere na vědomí, že osobní údaje budou zpracovány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.

7.4     V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nesprávné s ohledem na účel jejich zpracování, je oprávněn kdykoli:

a.     požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení;

b.     požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav, přičemž se zejména může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů; je-li žádost kupujícího podle předchozí věty shledána oprávněnou, prodávající nebo zpracovatel odstraní neprodleně závadný stav; nevyhoví-li prodávající nebo zpracovatel žádosti, má kupující právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů; tímto ustanovením není dotčeno právo kupujícího obrátit se se svým podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů přímo.

7.5     Požádá-li kupující o informace o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace dle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.

7.6     Kupující je srozuměn s tím, že internetový obchod využívá tzv. cookies – data malého rozsahu, která server, na kterém je internetový obchod provozován, elektronicky zašle prohlížeči kupujícího, který je uloží na počítači (či obdobné zařízení) kupujícího; při každé další návštěvě internetového obchodu pak prohlížeč kupujícího tato data posílá zpět serveru internetového obchodu. Cookies mohou rozšířit možnosti kupujícího při prohlížení internetového obchodu tím, že si např. zapamatují preference kupujícího anebo při opakovaných návštěvách ulehčí přihlašování kupujícího do internetového obchodu. Cookies  je možné deaktivovat nebo ze zařízení kupujícího zcela vymazat. Kupující je srozuměn s tím, že pokud cookies odmítne nebo zablokuje, mohou mu být některé služby internetového obchodu znepřístupněny či zablokovány.

7.7     Prodávající tímto informuje kupujícího, že dozorovým orgánem v oblasti ochrany osobních údajů je Úřad pro ochranu osobních údajů se sídlem Pplk. Sochora 27, Praha 7, 170 00, www.uoou.cz, u kterého je prodávající registrován pod č. 00035853.

8.       Doručování

8.1     Veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb dle volby odesílatele, není-li v těchto obchodních podmínkách výslovně stanoveno jinak.

8.2     Kupujícímu je doručováno zásadně na adresu elektronické pošty uvedenou v objednávce, resp. na adresu elektronické pošty uvedenou v rezervaci.

9.       Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

9.1     Případné spory mezi prodávajícím a kupujícím (spotřebitelem) vzniklé z kupní smlouvy, které se nepodařilo urovnat mezi stranami přímo, je možno řešit formou mimosoudního řešení spotřebitelských sporů podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.

9.2     Zákonem pověřeným subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, PSČ 120 00, Praha 2. Bližší informace o České obchodní inspekci a mimosoudním řešení spotřebitelských sporů jsou dostupné na internetových stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz.

9.3     Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh kupujícího (spotřebitele), a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh na zahájení řešení spotřebitelského sporu je kupující (spotřebitel) oprávněn podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy kupující (spotřebitel) uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.

Návrh na zahájení řešení spotřebitelského sporu obsahuje:

a.     identifikační údaje stran sporu,

b.     úplné a srozumitelné vylíčení rozhodných skutečností ke sporné věci,

c.     označení, čeho se navrhovatel domáhá,

d.     datum, kdy navrhovatel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé,

e.     prohlášení, že ve věci nerozhodl soud, nebyl vydán rozhodčí nález a nebyla uzavřena dohoda stran v rámci mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a ani nebylo zahájeno řízení před soudem, rozhodčí řízení nebo mimosoudní řešení spotřebitelského sporu podle zákona o ochraně spotřebitele,

f.      datum a podpis navrhovatele.

K návrhu se dále přiloží doklad o skutečnosti, že se navrhovateli nepodařilo spor vyřešit s druhou stranou přímo, a další písemnosti dokládající tvrzené skutečnosti, jsou-li k dispozici. K návrhu se přiloží plná moc, je-li navrhovatel zastoupen na základě plné moci.

Návrh lze podat písemně nebo ústně do protokolu anebo elektronicky prostřednictvím on-line formuláře uvedeného na internetových stránkách České obchodní inspekce, podepsaný uznávaným elektronickým podpisem nebo zaslaný prostřednictvím datové schránky osoby, jež návrh podává. Za podmínky, že je návrh do 10 dnů potvrzen, popřípadě doplněn jedním ze způsobů uvedených v předchozí větě, je možno jej podat pomocí jiných technických prostředků, zejména prostřednictvím telefaxu nebo veřejné datové sítě bez použití uznávaného elektronického podpisu.

10.     Závěrečná ustanovení

10.1   Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Činnost prodávajícího nepodléhá jinému povolování.

10.2   Pokud vztah související s užíváním internetového obchodu nebo právní vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak se daný vztah řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

10.3   V situacích neupravených těmito obchodními podmínkami se vztah kupujícího a prodávajícího řídí právním řádem České republiky, především pak příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.

10.4   Užití pojmů „objednávka“ či „internetový obchod“ v těchto obchodních podmínkách mají stejný význam jako užití pojmů „produkty“ či „online katalog“ v internetovém obchodě a/nebo při použití prostředků komunikace na dálku (elektronické pošty).

10.5   Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky internetového obchodu a/nebo v důsledku užití webové stránky internetového obchodu kupujícím anebo třetí osobou v rozporu s jejím určením.

10.6   Kupující přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

10.7   Je-li nebo stane-li se některé ustanovení těchto obchodních podmínek částečně nebo úplně neplatné nebo neúčinné, není tím dotčena platnost či účinnost ostatních ustanovení těchto obchodních podmínek. Obsahují-li tyto obchodní podmínky ujednání, jež jsou zakázaná, nebo odchylují-li se ujednání těchto obchodních podmínek od zákonných ustanovení na ochranu kupujícího (spotřebitele), od nichž se nelze odchýlit, pak se k těmto ujednáním nepřihlíží. Místo neplatného nebo neúčinného ustanovení platí za dohodnuté takové ustanovení, jehož smysl se neplatnému či neúčinnému ustanovení těchto obchodních podmínek co nejvíce přibližuje.

10.8   Změny či doplnění kupní smlouvy anebo těchto obchodních podmínek vyžadují písemnou formu, resp. textovou podobu.

10.9   Aktuální znění obchodních podmínek, jakož i předchozí znění obchodních podmínek jsou uveřejněna v internetovém obchodě a zároveň jsou dostupná jak v sídle prodávajícího, tak i v provozovnách prodávajícího.

10.10 Kupní smlouva (tj. objednávka a potvrzení objednávky) včetně obchodních podmínek je uchovávána prodávajícím v elektronické podobě, a to maximálně po dobu 10 let. Kupní smlouva není přístupná. Na vyžádání kupujícího umožní prodávající kupujícímu přístup ke kupní smlouvě.

10.11 Prodávající používá pro ochranu osobních údajů kupujících, včetně kupních smluv, aktuální technická opatření odpovídající aktuálně používaným obvyklým technickým systémům a zabezpečením. Kupující je oprávněn kdykoli požádat prodávajícího o sdělení aktuálně používaných technických opatření. Prodávající kupujícímu sdělí informace o aktuálně používaných technických opatřeních v rozsahu dostatečném pro řádnou informovanost kupujícího o ochraně a zabezpečení osobních údajů a zároveň v rozsahu neohrožujícím ochranu a zabezpečení osobních údajů kupujících a/nebo obchodní tajemství a jiné důvěrné informace prodávajícího.

10.12 Kontaktní údaje prodávajícího jsou následující:

Adresa pro doručování:

Intersport ČR s.r.o.
Na Strži 1702/65
140 62 Praha 4

Adresa elektronické pošty: eshop@intersport.cz         Telefon: +420 284 683 695

 

10.13 Přílohu těchto obchodních podmínek tvoří „Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy“.

10.14 Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. 3. 2017.